ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارکباد

روز جوان روزی است که در تقویم کشورهای مختلف برای جوانان نام‌گذاری شده‌است.روز ۲۱ آگوست توسط سازمان ملل بعنوان روز جوان در نظر گرفته شده‌است.

 در ایران نیز روز میلاد حضرت علی‌اکبر فرزند  برومند و شجاع  امام حسین (ع) که در کربلا به شهادت رسید، بعنوان روز جوان در نظر گرفته شده‌است.

اکبر که گل حمیده فاطمه است / نور دل نور دیده فاطمه است
هر چند که از گلشن لیلا باشد / او لاله پروریده فاطمه است


پیامبر اکرم (ص):

خداوند جوانی را که جوانی خویش را در راه اطاعت خدای تعالی بگذراند، دوست دارد.
میلاد سرور جوانان عالم، حضرت علی اکبر و روز جوان  بر همۀ جوانان ایرانی در سراسر دنیا مبارک باد. جوانان یادتان  باشد که ما در هر جایی که شماها باشید دوستتان داریم خدا نگهدارتان
.

مطالب قشنگ دانشجویان

داستان زیبا و تاثیر گذار یک پرستار

آبجی کوچیکه گفت: زودی یه آرزو کن، زودی یه آرزو کن
آبجی بزرگه چشماشو بست و آرزو کرد
آبجی کوچیکه گفت: چپ یا راست؟ چپ یا راست؟
آبجی بزرگه گفت: م م م راست

آبجی کوچیکه گفت: درسته، درسته، آرزوت برآورده میشه، هورا
… بعد دستشو دراز کرد و از زیر چشم چپ آبجی مژه رو برداشت!
آبجی بزرگه گفت: تو که از زیر چشم چپ ورداشتی که
آبجی کوچیکه چپ و راست رو مرور کرد و گفت : خوب اشکال نداره
دستشو دراز کرد و یه مژه دیگه از زیر چشم راست آبجی برداشت
دیدی؟ آرزوت می خواد برآورده شه، دیدی؟ حالا چی آرزو کردی
آبجی بزرگه گفت: آرزو کردم دیگه مژه هام نریزه
بعد سه تایی زدن زیر خنده
آبجی کوچیکه، آبجی بزرگه و پرستار بخش شیمی درمانی

با تشکر از دانشجو: ابراهیم جعفریان

صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی مبارکباد

گرچه روز سه شنبه روز پر اضطرابی برای مردم ایران و بخصوص برای ورزش دوستان بود و این  اضطراب  بعد از گل ایران و هر چقدر از زمان نیمۀ دوم بازی ایران با کره می گذشت بیشتر و بیشتر می شد و لحظات و ثانیه های  ۵ دقیقه آخر و ۴ دقیقه وقت اضافه نفس همه ایرانیان را در سینه حبس کرده بود ، اما با همت و جوانمردی همه بازیکنان و دعای خیر مردم در پای گیرندگان ، این لحظات ؛ هرچند بسیار کند، اما گذشت و به خاطر ه ای ماندگار و دوست داشتنی در اذهان همۀ ایرانیان ،مبدل گردید.خدا را شکر می‌کنیم که تیم ملی فوتبال ایران با درایت کادر فنی، مدیریت فدراسیون فوتبال، حمایت وزارت ورزش، تلاش بازیکنان و دعاهای  خیر مردم  ایران به جام جهانی برزیل صعود کرد. سربلندی تیم ملی فوتبال ایران، مایه غرور ملی است و لذا  اینجانب به اعضای محترم تیم ملی، دست مریزاد و خسته نباشید عرض می نمایم این عزیزان، با این پیروزی دلهای ملت  ایران را در همه دنیا شاد کردند. این پیروزی و موفقیت، با درایت کی‌روش و تلاش ستودنی ملی پوشان، روزی تاریخی را  در  تقویم ورزش ایران رقم زد. ضمن قدردانی از زحمات این عزیزان،  همه ما ایرانیان از این رویداد بسیار خوشحالیم و این موفقیت را به همه مردم ایران و بویژه اهالی فوتبال تبریک می‌گوییم.

مطالب و نظرات قشنگ بازدیدکنندگان

متن وصیت نامه شهید باكری

بسم الله الرّحمن الرّحیم

یا الله، یا محمّد ،‌یا علی یا فاطمه زهرا یا حسن یا حسین یا علی یا محمّد یا جعفر یا موسی یا علی یا محمّد یا علی یا حسن یا مهدی (عج) و تو ای ولی مان یا روح الله! و شما ای پیروان صادق شهیدان.

خدایا!چگونه وصیت نامه بنویسم در حالی كه سراپا گناه و معصیت، و سراپا تقصیر و نافرمانیم؛ گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ترسم از این است كه نیامرزیده از دنیا بروم؛ رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم. یا رب! العفو . خدایا! نمیرم در حالی كه از ما راضی نباشی. ای وای كه سیه روی خواهم بود.خدایا! چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی! هیات كه نفهمیدم! ا اباعبدالله شفاعت.آه چقدر لذّت بخش است انسان آماده باشد برای دیدار ربّش! ولی چه كنم كه تهیدستم. خدایا! تو قبولم كن!سلام بر روح خدا، نجات دهنده ما از عصر حاضر، عصر ظلم و ستم ،‌عصر كفر و الحاد، عصر مظلومیت اسلام و پیروان واقعی اش.

عزیزانم  !درشبانه روز شكرگزار خدا باشیم كه نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده باز كم است. آگاه باشیم كه سرباز راستین و صادق این نعمت شویم. خطر وسوسه های درونی و دنیا فریبی را شناخته و بر حذر باشیم كه صدق نیت و خلوص در عمل، تنها چاره ساز ماست.ای عاشقان اباعبدالله! ایستی شهادت را در آغوش گرفت، گونه ها بایستی از حرارت و شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند؛ ایستی محتوای فرامین امام را درك و عمل نماییم تا بلكه قدری از تكلیف خود را شكرگزاری به جا آورده باشیم.وصیت به مادرم و خواهران و برادران و اهل فامیل؛ بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست، همیشه به یاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل كنید. پشتیبان و از ته قلب، مقلّد امام باشید، اهمیت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدالله و شهدا بدهید كه راه سعادت و توشه آخرت است. همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت دهید كه سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح، وارث حضرت ابوالفضل (ع) برای اسلام به بار آیند. از همه كسانی كه از من رنجیده اند و حقی بر گردن من دارند، طلب بخشش دارم و امیدوارم خداوند مرا با گناهان بسیار، بیامرزد. خدایا مرا پاکیزه بپذیر مهدی

با تشکر از دانشجو فرامرز مردانیان

میلاد امام سجاد ع مبارکباد

پیروز باد ایران / انتخابات شورای اسلامی شهر باغشاد

حضور پر شکوه و هوشمندانه مردم مومن و شریف ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ مصداق واقعی حماسه سیاسی بود و برگ زرین دیگری بر پشتوانه مستحکم نظام اسلامی شد. بر ماست که در برابر این همه شور و شعور  یکایک مردم فهیم ایران سر تعظیم فرود آوریم و شکر گذار خداوند متعال و قدردان حضور همه هموطنان عزیز باشیم.

اینجانب به سهم خود این حضور غرور آفرین را که بار دیگر مایه یاس دشمنان گردید، به حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز ملت سلحشور ایران و مردم شریف شهر باغشاد در استان اصفهان تبریک عرض نموده  و اعتقاد دارم این ملت بزرگ همچنان حماسه ساز و امید آفرین خواهند بود.  همچنین  موفقیت کاندیداهای محترم شهر باغشاد را حضور یکایک بزرگواران ذیل الذکر که حائز اکثریت اراء گردیده اند تبریک عرض می نمایم و امید وارم در مسئوولیتی که به عهدۀ ایشان گذاشته شده بیش از پیش موفق و موید باشندو همۀ اهالی محترم باغشاد جهت دسترسی به اهداف متعالی این عزیزان با ایشان همکاری نمایندا:

جناب آقای شکر الله امینی

جناب آقای حجت الله خلیلی

جناب آقای رحمت الله یزدانی

جناب آقای عبدالرضا محبی

جناب آقای سید محمد حسنی

جناب آقای رسول بابایی

جناب آقای اسماعیل امینی

  والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته - محمد رحیمی مدیسه

میلاد حضرت ابوالفضل ع مبارکباد

میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بر همۀ پیروان آن حضرت مبارکباد


میلاد امام حسین بر همه ی پیروان ایشان مبارک

میلاد امام حسین علیه السلام بر همۀ پیروان آن حضرت مبارکباد

ما برای آنکه ایران خانهٔ خوبان شود ، رنج دوران برده ایم

ما برای پرسیدن نام گلی ناشناس، چه سفرها کرده ایم

ما برای بوسیدن خاک سر قله ها ، چه خطرها کرده ایم

ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود، خون دلها خورده ایم

ما برای آنکه ایران خانهٔ خوبان شود ، رنج دو ران برده ایم

ما برای بویدن بوی گل نسترن، چه سفرها کرده ایم

ما برای نوشیدن شور آبه های کویر، چه خطرها کرده ایم

ما برای خواندن این قصهٔ عشق به خاک، خون دلها خورده ایم

ما برای جاودان ماندن این عشق پاک، رنج دوران برده ایم

آلبوم تصاویر شهید خلبان عباس دوران

انتخابات چهارمین دورۀ شوراهای اسلامی شهر و روستا

محمد رحیمی مدیسه

کاندیدای چهارمین دورۀ شورای اسلامی

شهر باغشاد

شعار  انتخاباتی من: 

پیشرفت باغشاد،در سایۀهم دلی و هم افزایی امکانات.

سوابق علمی و مدیریتی:

۱- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (۲۰سال)

۲- دانشجوی دکتری گیاهان دارویی

۳- رئیس دانشکدۀپرستاری و مامایی (۱۲ سال)

۴- عضو شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی (۱۲سال)

۵-  عضو شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی (۱۶سال)

۶- رئیس صندوق قرض الحسنۀ پرستاری امام جواد (ع) شعبۀ شهرکرد(۴سال)

۹- مدرس دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاههای آزاد اسلامی (۲۳سال)

۸- دارای بیش از ۳۰ مقالۀ علمی در ژورنالها و مجلات علمی داخل و خارج از کشور،

۸- دارای بیش از ۴۰ سخنرانی علمی در کنگره ها و همایش های علمی کشور،

۹- انتخاب به عنوان مدیر نمونه ،استاد نمونه،پژوهشگر نمونه و .... در سطح استان و کشور،

۱۰- و..... در صورت تمایل به  کسب اطلاعات بیشتر از اینجانب با کلیک روی گزینۀ ادامۀ مطلب و ورود به صفحۀ بعد، رزومۀ اینجانب را مطالعه بفرمایید.

 با تشکر از حضور  گرم شما در انتخابات یازدهمین دورۀ ریاست جمهوری و چهارمین شوراهای اسلامی شهر و روستا . 

مطالب قشنگ دانشجویان

بالاترین شکل شجاعت

از “پاول تیلیچ” نویسنده و معلم بزرگ روحانی، دربارهٔ شجاعت پرسیدند؛ او گفت: «شجاعت واقعی یعنی این‌که به رغم همه سختی‌ها و مرارت‌ها که بخشی از زندگی روزانهٔ ما هستند، به زندگی آری بگوییم!
این شجاعت می‌خواهد که همه روزه چیزی مثبت و معنی‌دار دربارهٔ زندگی و خودمان پیدا کنیم.
وقتی این کار را بکنیم، نه تنها می‌توانیم زندگی را بهتر درک کنیم، بلکه می‌توانیم زندگی معنادارتری داشته باشیم، و آن را با تمام خوبی‌هایش باور کنیم.
“دوست داشتن زندگی شاید بالاترین شکل شجاعت باشد.”»
زندگی دشوار است… و همیشه هم منصفانه نیست. اما این بدان معنا نیست که این زندگی نمی‌تواند خوب باشد، نمی‌تواند پاداش‌دهنده و لذت‌بخش باشد. هنوز هم دلایل فراوانی داریم که شجاعانه به زندگی آری بگوییم.
همان‌طور که “آن لندرز” می‌گوید: «اگر از من بخواهند بزرگترین نصیحت را به همهٔ بشریت بکنم، نصیحتم این خواهد بود: زحمت و مشقت را به عنوان امری لازم در زندگی قبول کنید، سرتان را بالا بگیرید، در چشمان ناراحتی نگاه کنید و بگویید: “من از تو بزرگتر هستم، تو نمی‌توانی من را شکست بدهی!”»

با تشکر از دانشجو :مرتضی عسگری

به یاد حضرت زینب سلام الله علیها/مادر تمام مصیبت ها

زینب (س)، نامی است که به سبب نقش پررنگی که در واقعۀ عاشورا دارد، همواره در کنار امام حسین و پس از آن در کاروان اسرای کربلا شناخته شده است؛ به مناسبت ۱۵ رجب، سالروز وفات حضرت، به شئون گوناگون و رنجهای بی پایان زندگی این شیرزن می پردازیم که به درستی توسط جدش، پیابر خاتم (ص) «ام المصائب» نام گرفت و زیر بار آن همه رنج و درد، هیچگاه شکوه ای به زبان نیاورد و قد خم نکرد.

ولادت
حضرت زينب كبرى، سوّمين فرزند حضرت اميرالمؤمنين على بن ابيطالب و حضرت زهرا (عليهما السلام) است كه دو سال پس از امام حسین (ع)، در روز ۵ جمادى الاول سال ۶ هجرى، در مدينه النبی متولد شد.
كنیۀ ایشان «ام الحسن» و «ام كلثوم» و القاب مبارکش که در منابع گوناگون، بیش از شصت مورد ذکر شده، عبارتند است از: نائبه الزهرا، نائبه الحسین، ملیکه النساء، عقیله النساء، عابدة آل علی، صدیقة الصغری، عقیلة الطالبین، محبوبه المصطفی، قره العین مرتضی، عقیلة قریش، محدثه، عقیلۀ بنی هاشم، ام المصائب و...

نامگذاری
آنگاه که زمان وضع حمل حضرت صدیقه کبری (س) و به دنیا آمدن حضرت زینب (س) فرا رسید، پیامبر خاتم (ص) پای در سفر داشته و در مدینه حضور نداشتند. پس از تولد وجود مقدس حضرت زینب (س)، حضرت زهرا (ع) به امیرالمؤمنین (ع) گفت: از آن روی که پدرم غایب است و در مدینه حضور ندارد، شما بر این دختر نامی بگذارید. آن حضرت در پاسخ، فرمود: در این کار، من بر پدر شما و پسر عم خویش سبقت نمی گیرم، اندکی صبر کن که به زودی رسول خدا باز خواهد گشت و هر نامی که صلاح بداند بر این کودک می نهد.
ادامه نوشته

 آزاد سازی خرمشهر سر افراز،روز حماسه و پیروزی بر ایرانیان مبارک

 چقدر این  دم نوحۀ کویتی پور قشنگ و زیبا در اذهان ما ایرانیان جا خوش کرده و هر وقت آن را می شنویم  ضمن تاثر قلبی ،احساس  غرور می کنیم:

ممدنبودی ببینی شهر آزاد گشته / خون ...جوانان، پر ثمر گشته

آ....ه و واویلا ، کو جهان آرا....

سالروز آزاد ساری خرمشهر قهرمان روز مقاومت و پیروزی مبارک

 

ولادت حضرت علی بن ابیطالب علیه السّلام مبارکباد

ای فاطمه! این فرزند بزرگوار را علی نام کن، من هستم خداوند علی اعلی و او را آفریدم از قدرت و عزت و جلال خود و بهره کامل از عدالت خود به او بخشیدم.

مشهور آن است که حضرت علی بن ابیطالب علیه السّلام در روز سیزدهم ماه رجب، سی سال بعد از عام الفیل و درون کعبه ی معظمه متولد شده است. آن روز عباس بن عبدالمطلب با یزید بن قعنب در برابر خانه کعبه نشسته بودند، ناگهان فاطمه بنت اسد به مسجد درآمد؛ او را درد زایمان گرفته بود، در برابر خانه کعبه ایستاده و نظر به جانب آسمان نموده و دعا کرد: پروردگارا! من به تو ایمان آورده ام و به هر پیغمبر و رسولی که فرستاده ای و به هر کتابی که نازل گردانیده ای و تصدیق دارم به گفته های جدم ابراهیم خلیل علیه السّلام که بانی خانه ی کعبه است. پروردگارا! به حق این خانه و به حق بنا کننده ی آن و به حق این فرزندی که در شکم دارم و با من سخن می گوید و مونس من شده است و یقین دارم که او یکی از آیات جلال و عظمت تو است، بر من تولد این کودک را آسان کن.

بعد از این دعا دیوار خانه ی کعبه شکافته شد، فاطمه داخل خانه شده و از دیده ها پنهان گردید و شکاف خانه به اذن خدا به هم پیوست، هر چه سعی کردند تا اینکه درب کعبه را باز کنند موفق نشدند، معلوم شد که این امر از جانب خدا است.

فاطمه سه روز در اندرون کعبه، مهمان پروردگار جهان بود و این ماجرا در کوچه و بازار و در محافل و مجالس دهان به دهان، نقل می شد، تا اینکه روز چهارم دیوار کعبه از همان موضعی که قبلا شکافته شده بود باز هم شکافته شد، فاطمه بنت اسد بیرون آمد در حالی که فرزند خود، اسدالله الغالب، علی بن ابیطالب را در دست داشت و افتخار می کرد که چنین فرزندی را در چنان مکان مقدسی به دنیا آورده است، و مدت سه روز در آنجا با میوه ها و طعامهای بهشتی پذیرائی شده است، و اعلام نمود که در حال بیرون آمدن از خانه کعبه، صدای غیبی را شنیدم که می گفت: ای فاطمه! این فرزند بزرگوار را علی نام کن، من هستم خداوند علی اعلی و او را آفریدم از قدرت و عزت و جلال خود و بهره کامل از عدالت خود به او بخشیدم و نام او را از نام مقدس خود گرفتم و او را به آداب حسنه تأدیب نمودم و اوست پیشوای بعد از حبیب من (محمّد که رسول من است) و او وصی او خواهد بود، خوشا به حال کسی که او را دوست دارد و یاری کند او را، وای بر حال کسی که فرمانش را اطاعت نکند و از یاری او خودداری کند و حقش را انکار نماید.۱

روز پدر به همه پدران زحمتکش و مهربان مبارک

۱۳ رجب روز ولادت حضرت علی علیه السلام را در ایران، جهت بزرگداشت مقام پدر رو ز  پدر و روز مرد  نامیده اند این روز ، روزی است برای بزرگداشت مقام، شخصیت و جایگاه  پدرها،  آنهایی که در هر خانواده و هر جامعه ای نقششون کاملا مشخص و خیلی هم پر رنگه و خلا نبودنشون  را در غیبتهاشون (برای کار و ...)، نبودناشون و خدای ناکرده در بی مسئولیتهای بعضی ها شون! تو خانواده ها خیلی خوب می تونی ببینی و اونها را خوب حس کنی .... پس این روز را به همۀ پدرهای ایرانی در سارسر جهان تبریک عرض می کنیم و آرزو می کنیم که انشالله با سلامتی سایۀ همشون روی سر خانواده هاشون باشه و آن معدود کم مسئولیتها هم به خود بیایند و در رفتارشون تجدید نظر کنند :

درمیان دستهایت عشق پیدامیشود /زیر باران نگاهت نسترن وامیشود

 باعبور واژه هاازگوشه ی لبهای تو  / مهربانیهای قلبت خوب معنامیشود
 
و در این دنیای فانی نیز هر روز تعدادی از این پدر ها از میان ما پر می کشند و به دیار دوست می روند
پس به سلامتی اونایی که امروز براشون پر از غمه،چون بیشتر از هر روزی جایه خالی پدر رو  توی خونه هاشون احساس میکنند، پس به سلامتی خودشون و شادی روح  پدرای سفر کرده شون صلوات و فاتحه ای قرائت می کنیم:
الهم صل علی محمد و ال محمد بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب  العالمین....
بسم الله الرحمن الرحیم  قل هو الله و احد......
 
ادامۀ مطلب هم برای  تکمیل اطلاعاتتان قشنگه
 
ادامه نوشته